زندگی در گذر است شاید ان لحظه تلخ که دلی میشکنی یا همان لحظه که لبخند به لبی بنشانی اخرین سطر تو ازصفحه ی هستی جواب یک سلام باشد زندگی کن اما  مگذار بمیرند مهربانی عشق لبخند.

حشرات دارویی جای گیاهان دارویی می گیرند

تحقیقات علمی اخیر در چین نشان داده است که مواد موجود در بدن نوع خاصی از مورچه ها به نام (پولیرها چیزو ویستیا) باعث افزایش طول عمر خرگوش ها شده است.

 به گزارش BBC قرن ها ست که این مورچه برای تقویت سیستم ایمنی توسط چینی ها در تبت به عنوان یک نوشیدنی دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. دکتر جان ویکنیسن محقق دانشگاه می گوید: این مورچه ها مقداری عنصر روی در بدن خود دارند و این عنصر هم در برخی موارد به عنوان عامل یک انتی اکسیدان عمل می کند.

او همچنین اضافه می کند اگر چه خوردن حشرات در نقاط مختلفی در آفریقا ، آسیا و استرالیا رایج است اما عصاره ی این مورچه به تازگی در کالیفرنیا به عنوان یک داروی توهم زا و در بریتانیا  به عنوان یک ماده ی تقویت کننده در حال رواج است.

به این ترتیب باید در کنار گیاهان دارویی منتظر انواع و اقسام حشرات دارویی هم باشید.

منبع به نقل از New Scientist

بچه ها لطفا مطالب علمی را بیشتر مورد توجه خودتان قرار دهید تا مطالب رویایی و عاشقانه

امید وارم استفاده کرده باشم

برگه ریاضی انیشتین دوران

 بابه پایان رسیدن امتحانات واتمام تصحیح برگه هاتوسط دبیران واساتیدتوجه شمارابه دیدن برگه ی امتحانی این نابغه ی معاصرجلب می کنم

قتل عمد

به تو مي انديشم

مگسي را کشتم

نه به اين جرم که حيوان پليدي است 

بد است                                                       

و نه چون نسبت سودش به ضرر يک به صد است

طفل معصوم به دور سر من مي چرخيد

به خيالش قندم

اي دو صد نور به قبرش بارد

مگس خوبي بود

من به اين جرم

که از ياد تو بيرونم کرد

مگسي را کشتم  

هرگز این چهار چیز را در زندگیت نشکن

اعتماد 

قول

رابطه

و قلب

چون وقتی اینها می شکنند صدا ندارند.

شاید مثالش خودمونیم  زیاد دور نریم!!!!!!!

روزی سقراط حکیم مردی را دید که خیلی ناراحت بود علت ناراحتیش را پرسیدشخص پاسخ داد:

در راه که می امدم یکی از اشنایان را دیدم سلام کردم جواب سلامم را نداد ومن از این طرز رفتار او خیلی ناراحت شدم سقراط گفت: چرا رنجیدی؟مرد با تعجب گفت :خوب معلوم است چنین رفتاری ناراحت کننده است.

سقراط گفت: اگر در راه مردی را میددی که به زمین افتاده  واز درد به خود میپیچد ناراحت میشدی مرد گفت :انچه عیان است چه حاجت به بیان است ادم از بیمار بودن کسی دلخور نمیشود سقراط پرسید: به جای دلخوری چه احساسی می یافتی ؟مرد گفت احساس دلسوزی و سعی میکردم به او کمک کنم سقراط گفت:همه ی این کارها به خاطر ان است که او را بیمار میدانستی ایا انسان تنها جسمش بیمار است روانش بیمار نمیشود. اگر کسی فکر و روانش سالم باشد هرگز رفتار بدی از او دیده نمیشود بیماری فکری و روان اسمش غفلت است وبه جای دلخوری باید احساس دلسوزی کرد بدان هر وقت کسی بدی میکند در ان لحظه بیمار است.

(البته سوء تفاهم پیش نیاد منظورم شخص خاصی نیست)

بدترین لحظه زندگی یک چترباز !


خداوند رحمت کند ۷ که نه ۷۰ نسل آبا و اجدادش را .....!!

اخلاق

روزي نظر یک دانشمند رياضيدان را درباره انسان پرسيدند
جواب داد:
اگر انسانها داراي ( اخلاق) باشند پس مساوي هستند با عدد يک                        =1
اگر داراي (زيبايي) هم باشند پس يک صفر جلوي عدد يک مي گذاريم                   =10
اگر (پول) هم داشته باشند دوتا صفر جلوي عدد يک مي گذاريم                          =100
اگر داراي (اصل و نسب) هم باشند پس سه تا صفر جلوي عدد يک مي گذاريم        =1000
ولي اگر زماني عدد يک رفت (اخلاق) چيزي به جز صفر باقي نمي ماند و صفر هم به تنهايي هيچ نيست.   
پس آن انسان هيچ ارزشي نخواهد داشت.

حقیقت من

بهزیستی نوشته بود:

شیر مادر ، مهر مادر ، جانشین ندارد.

شیر مادر نخورده ، مهر مادر پرداخت شد

پدر یک گاو خرید

و من بزرگ شدم.

اما ، هیچ کس حقیقت مرا نشناخت

جز معلم عزیز ریاضی ام

که همیشه می گفت:

گوساله ، بتمرگ!!

عشق از دیدگاه معلمان

از معلم دینی پرسیدند عشق چیست؟ گفت: حرام است

از معلم هندسه پرسیدند عشق چیست؟ گفت: نقطه ای که حول محور نقطة قلب جوان میگردد

از معلم تاریخ پرسیدند عشق چیست؟گفت: سقوط سلسله ی قلب جوان است

از معلم زبان پرسیدند عشق چیست؟؟ گفت: همپای love

از معلم ادبیات پرسیدند عشق چیست؟؟ گفت: محبت الهیات است

از معلم علوم پرسیدند عشق چیست؟؟ گفت: عشق تنها عنصری است که بدون اکسیژن میسوزد

از معلم ریاضی پرسیدند عشق چیست؟؟ گفت: عشق تنها عددی است که هرگز تنها نیست

از معلم فیزیک پرسیدند عشق چیست؟؟ گفت: تنها آدم ربایی است که قلب جوان را به سوی خود میکشد

از معلم انشا پرسیدند عشق چیست؟؟ گفت: تنها موضوعی است که می توان توصیفش کرد

از معلم ورزش پرسیدند عشق چیست؟؟ گفت: تنها توپی است که هرگز اوت نمی شود

از معلم زبان فارسی پرسیدند عشق چیست؟؟ گفت: عشق تنها کلمه ای است که ماضی و مضارع ندارد

از معلم زیست پرسیدند عشق چیست؟ گفت: عشق تنها میکروبی است که از راه چشم وارد میشود

از معلم شیمی پرسیدند عشق چیست؟؟ گفت عشق تنها اسیدی است که درون قلب اثر می گذارد

واقعا عشق چیست....؟